81-384 Gdynia
Ignacego Krasickiego 4
WIZJA PRZEDSZKOLA
Naszym marzeniem jest, aby powierzone naszej opiece dzieci, czuły się u nas jak w domu - bezpieczne, spokojne i kochane a przedszkole było postrzegane, jako miejsce bliskie dziecku. Placówka zapewnia wszelkie warunki dla rozwoju każdego wychowanka, wyposaża go w wiedzę i umiejętności, które pozwolą na dobre funkcjonowanie na dalszych etapach edukacyjnych i w życiu dorosłym. W naszym przedszkolu, każde dziecko czuje się bezpieczne, szczęśliwe i osiąga sukces na miarę swoich możliwości. Naszymi sprzymierzeńcami są rodzice, którzy uczestniczą w codziennym życiu przedszkola poprzez współpracę z nauczycielami. Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre relacje międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną. Naszą dewizą jest optymizm, twórcze myślenie i otwartość na nowe doświadczenia. Chcemy w ten sposób pomóc, aby nasze pociechy mogły sprostać wymaganiom stawianym w szkole.
MISJA PRZEDSZKOLA
Przedszkole jest placówką, która zapewnia dzieciom opiekę. Dbamy o ich bezpieczeństwo i akceptację. Rozpoznajemy potrzeby każdego dziecka i stwarzamy szansę rozwoju indywidualnych zainteresowań i talentów. Tworzymy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności , do wszechstronnego rozwoju i bycia samodzielnym. Kształtujemy jego postawy moralne, przygotowujemy do przeżywania sukcesów jak i umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniem. W naszym przedszkolu uczymy kultury słowa, zachowania się oraz dobrych manier. Dużą uwagę zwracamy na jakość dziecięcych posiłków- jemy smacznie i zdrowo. Już od najmłodszych lat promujemy czytelnictwo wśród najmłodszych, wprowadzamy ich w świat wartości- dobra, miłości przyjaźni i tolerancji.
ADAPTACJA
Adaptacja przedszkolna dotyczy dziecka, które po raz pierwszy przekracza próg przedszkola, niezależnie od jego wieku. Każdy wychowanek przystosowuje się w inny sposób. Jeden będzie odczuwał niepewność, niepokój i strach, z kolei u innego dominantą jest zaintreresowanie się nowym miejscem. Najtrudniej przechodzą okres adaptacji dzieci, które miały sporadyczne kontakty z rówieśnikami. Realizatorami programu adaptacyjnego są: Dyrektor placówki i wszyscy nauczyciele, do których grup dzieci po raz pierwszy uczęszczają.
Cele programu adaptacyjnego:
Skrócenie procesu adaptacji wychowanka.
Tworzenie warunków dzieciom do ich łatwej adaptacji.
Zaspokajanie poczucia bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu.
Zbudowanie przyjaznego kontaktu w relacjach: nauczyciel-dziecko, nauczyciel-rodzic.
Pedagogizacja rodziców w zakresie zaspokajania potrzeb dziecka.
Zredukowanie u dzieci napięć emocjonalnych w kontakcie z nowym środowiskiem.
Zachęcanie dzieci do podejmowania zachowań mających na celu integrację z przedszkolem.
Uczenie dziecka czynności samoobsługowych.
Kojarzenie przedszkola z czymś przyjemnym, by dzieci chętnie do niego wracały.
Zredukowanie lęku dotyczącego rozstania z opiekunami.
Poznanie budynku placówki.
Rozwój umiejętności społecznych.
Przestrzeganie zasad panujących w grupie.
Nabywanie przez wychowanka pozytywnego obrazu własnego JA.
Zapoznanie rodziców z rozkładem dnia.
Informowanie opiekunów na temat pojawienia się możliwych sytuacji trudnych.
Zbudowanie zaufania rodziców i dziecka względem nauczyciela.
SYLWETkA ABSOLWENTA
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:
Wykazuje:
motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
umiejętność radzenia sobie z trudnościami, nie zniechęca się, gdy mu się coś nie uda, podejmuje próby radzenia sobie z zadaniem,
umiejętność współpracy w grupie, potrafi współdziałać z innymi,
dostosowuje się do panujących zasad,
umiejętność uważnego słuchania i logicznego myślenia,
umiejętność rozwiązywania konfliktów,
troskę i dbałość o swoje zdrowie i najbliższych,
tolerancję wobec innych,
gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności,
umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce,
odpowiedni poziom samodzielności,
dobrą orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni,
wyrobione nawyki przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
dbanie o higienę osobistą i swoje otoczenie,
Bycie świadomym własnej roli społecznej, więzi rodzinnej oraz tradycji,
łatwość w nawiązywaniu kontaktów z nauczycielami i kolegami.
Posiada:
wiedzę o środowisku, jego zasobach i ich ochronie,
zdolność do obdarzania nauczyciela uwagą i innych dorosłych oraz dzieci,
wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
podstawową wiedzę o świecie,
gotowość do rozwiązywania problemów,
umiejętność cieszenia się z własnych osiągnięć i satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
wrażliwość estetyczną,
umiejętność odróżnienia dobra od zła.
Rozumie, zna, przestrzega:
prawa dziecka i potrzeby innych ludzi,
potrzebę szanowania przyrody i środowiska,
zasady bezpieczeństwa i zasady higieny,
dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną.
Nie obawia się:
występować publicznie,
reprezentować grupę, rodzinę, przedszkole,
wyrażać swoich uczuć, poglądów,
prosić o radę lub pomoc
dzielić swoimi pomysłami, osiągnięciami.
DZIAŁANIA PODNOSZĄCE JAKOŚĆ PRACY PRZEDSZKOLA
System motywacyjny
System motywacji wiąże się z eliminowaniem niewłaściwych postępowań dzieci oraz z nabywaniem przez nie sprzyjających postaw.
Stosowane konsekwencje w przypadku pożądanych zachowań:
Pochwała indywidualna,
pochwała na forum grupy,
pochwała przed rodzicami,
oklaski,
naklejki motywacyjne,
pieczątki,
przydział funkcji,
atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dziecka.
Stosowane konsekwencje w przypadku niepożądanych zachowań:
upomnienie indywidualne (przypomnienie o panujących zasadach oraz skłonienie go do autorefleksji),
poinformowanie rodziców o zachowaniu,
stosowanie aktywności mającej na celu rozładowanie negatywnych emocji
wykonanie pracy na rzecz poszkodowanego (np. rysunek jako forma przeproszenia).
System diagnozowania osiągnięć dzieci:
Obserwacja dziecka i gromadzenie jej wyników,
Przeprowadzenie diagnozy: wstępnej dla dzieci nowych, po I semestrze i końcowej,
Prowadzenie arkuszy osiąganych umiejętności,
Rozmowy indywidualne z rodzicami,
Wymiana doświadczeń z innymi specjalistami,
Ocena realizacji założonych celów, zadań, jej analiza oraz wnioski do dalszej pracy,
Wspieranie rozwoju dzieci.
Ewaluacja działań podopiecznych.
Osiągnięcia dzieci badane są na podstawie:
Obserwacji funkcjonowania w grupie.
Teczek prac i innych dokumentów.
Arkuszy obserwacji rozwoju dzieci.
Prezentacji osiągnięć dzieci (występy, konkursy, wystawy prac plastycznych).
Materiałów reportażowych (zdjęcia, filmy, kroniki, albumy).
Rozmów.
Sposoby informowania rodziców o postępach dzieci:
Prowadzenie i gromadzenie informacji dotyczącej rozwoju dziecka.
Rozmowy indywidualne z rodzicami.
Prezentacja prac plastycznych oraz umiejętności artystycznych ( w czasie pandemii on-line)
Korespondencja telefoniczna lub za pomocą poczty e-mailowej.
O NASZEJ PLACÓWCE:
Placówka zlokalizowana jest we wschodniej części miasta, jednej z najpiękniejszych dzielnic w Gdyni na Kamiennej Górze, położonej tuż nad samym morzem. Przedszkole mieści się w wolno stojącym, jednopiętrowym budynku usytuowanym z dala od ruchliwej ulicy. Najbliższym środowiskiem przyrodniczym jest dla dziecka ogród przedszkolny, który służy do poznawania przyrody, spełnia funkcję poznawczą, estetyczną i rekreacyjną.
Zajęcia przeprowadzone w ogrodzie wpływają pozytywnie na sferę emocjonalną i zaspokajają potrzebę ruchu dziecka w wieku przedszkolnym. W przedszkolu funkcjonują 4 grupy wiekowe od 3 do 6 lat:
Muszelki - 3 latki
Rybki – 4 latki
Delfiny - 5 latki
Wilki Morskie – 6 latki
Przedszkole zatrudnia 23 pracowników, w tym 12 nauczycieli ( łącznie z nauczycielem języka angielskiego, religii i specjalisty logopedy ) oraz 10 pracowników administracji i obsługi. Przedszkole jest czynne w godzinach od 6.30 do 17.00.
BAZA PRZEDSZKOLA
Nasze przedszkole posiada 4 sale, które są jasne, duże, kolorowe i wielofunkcyjne. Każda z sal posiada bezpośredni dostęp do sanitariatów. Wszystkie pomieszczenia dopasowane są do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym i spełniają wymogi zarówno bezpieczeństwa jak i edukacyjne. Nasze sale przedszkolne posiadają zestawy pomocy dydaktycznych, gier, planszy, zabawek, klocków i innych. W salach zorganizowane są kąciki dopasowane do indywidualnych zainteresowań dziecka, takie jak: kącik plastyczny, kącik majsterkowicza, kącik konstruktorski, kącik czytelniczy, kącik do obserwacji przyrodniczych, kącik samochodowy, kącik kuchenny. Przedszkole posiada własną dobrze wyposażoną i odpowiadającą wszelkim wymogom kuchnię oraz stołówkę.
W szatni każde dziecko ma swoją opisaną szafkę, z wieszaczkiem, z półką na buty oraz półeczką na ubrania zmienne. Na parterze mamy bezpośrednie wyjście na ogrodzony plac zabaw. który wyposażony jest w przyrządy do ćwiczeń i zabaw na świeżym powietrzu. Nasze place zabaw zaspokajają potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu. Kolorowe i bezpieczne urządzenia rekreacyjne zachęcają do zabawy.
Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia nasze działania dydaktyczno – wychowawczo-opiekuńcze i wpływają na lepszą jakość pracy.
CELE OGÓLNE Z TREŚCI OBSZARÓW EDUKACYJNYCH:
Odkrywanie własnego potencjału.
Poznawanie siebie jako osoby.
Osiąganie wielowymiarowej samodzielności emocjonalnej, przystosowawczej, organizacyjnej, uspołecznionej
Kształtowanie właściwych zachowań wobec własnego zdrowia.
Poznawanie i rozumienie świata przyrody.
Poznawanie miejsca w którym się żyje, ojczyzny do której się należy i świata.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Poznawanie świata symboli, znaków i tradycji.
Przygotowanie do pisania i czytania.
Poznawanie znaczenia matematyki.
CELE SZCZEGÓŁOWE W OPARCIU O PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina,
grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.
Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.
Organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej lub języka regionalnego – kaszubskiego.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.
NAUCZYCIELE W NASZYM PRZEDSZKOLU
Zapewniają bezpieczeństwo dzieciom.
Kierują się dobrem dziecka i troszczą się o jego zdrowie, szanując jego godność osobistą.
Kształtują postawę moralną i obywatelską wśród wychowanków oraz rozwijają pokój i przyjaźń między ludźmi różnych ras, narodów i światopoglądów.
Stale podnoszą własne kwalifikacje i wykorzystują aktywne metody pracy.
Nieustannie dążą do samorozwoju.
Traktują dzieci w sposób podmiotowy i wspierają ich rozwój na wszystkich płaszczyznach.
Współdziałają ze sobą i wymieniają się pozyskaną wiedzą oraz doświadczeniem.
Respektują podstawowe zasady moralne.
Zajęcia prowadzą w sposób twórczy, zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami wychowanków.
Wypełniają powierzone obowiązki w sposób rzetelny i taktowny.
Współpracują z rodzicami, biorąc pod uwagę ich oczekiwania i środowiskiem lokalnym.
MONITOROWANIE OSIĄGNIĘĆ NAUCZYCIELI
Nasi nauczyciele są poddawani ocenie Dyrektora i stosują ewaluację pracy własnej (samoocenę). Badania ich osiągnięć dokonuje się na podstawie:
Rozmów z nauczycielami oraz rodzicami.
Hospitacji.
Obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, ich wiedzy i postaw.
Analizy wytworów dziecięcych.
Obserwacji uroczystości i programów artystycznych dzieci.
Obserwacji prowadzonej współpracy z rodzicami.
Analizy dokumentacji pedagogicznej.
ZASADY I METODY PRACY
W naszym przedszkolu dążymy do tego, aby dzieci kształtowały aktywność poznawczą i twórczą oraz wspieramy ich zainteresowania i talenty. W tym celu stosujemy zarówno tradycyjne i innowacyjne metody pracy, które uwzględniają jego podstawową formę aktywności tj. zabawę.
Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz, która przygotowuje do nauki czytania i pisania
Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne- zabawy ruchowe, poprzez które dziecko poznaje własne ciało i przestrzeń, która go otacza.
Metoda prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej- wspomaganie rozwoju umysłowego wychowanków wraz z ich edukacją matematyczną.
Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.
Kinezjologia edukacyjna Denissona.
Opowieść ruchowa.
Relaksacja.
Bajkoterapia.
Zabawy paluszkowe.
Metody aktywizujące i twórczego myślenia.
Różnorodne techniki plastyczne.
Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej
CODZIENNE PLANOWANIE PRACY PEDAGOGICZNEJ UWZGLĘDNIA:
Cele wychowania i nauczania.
Działania zorientowane na dziecko.
Aktualne pory roku.
Święta i uroczystości.
Tradycje przedszkola: Pasowanie na Przedszkolaka, Dzień Przedszkolaka, Dzień Chłopca, 11 listopada, Dzień Pluszowego Misia, Mikołajki, Bal Karnawałowy, Święto Babci i Dziadka, Wielkanoc, Dzień Rodzeństwa, Święto Mamy i Taty, ogólnopolskie oraz międzyprzedszkolne i przedszkolne konkursy plastyczne, zakończenie roku szkolnego przez poszczególne grupy, pożegnanie dzieci odchodzących do szkoły.
FORMY PRACY
Indywidualna.
W małych zespołach.
Z całą grupą.
Zabawy.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
Otrzymują rzetelną i obiektywną informację o postępach i niepowodzeniach dziecka.
Współpracują z Dyrektorem i nauczycielami.
Otrzymują pomoc specjalistów lub są do nich kierowani.
Rozmawiają z nauczycielem o trudnych kwestiach wychowawczych.
Rodzice wspierają placówkę w obszarach: wychowawczym, dydaktycznym, organizacyjnym, emocjonalnym.
Przedszkole pozyskuje i wciela opinie rodziców na temat jego funkcjonowania.
Przedszkole wspiera rodziców w wychowaniu dzieci poprzez kontakty z innymi nauczycielami oparte na współpracy i wzajemnym zaufaniu.
Rodzice współdziałają z nauczycielami w rozwijaniu umiejętności wychowanka i zmniejszaniu jego deficytów rozwojowych.
WSPÓŁPRACA PLACÓWKI Z INSTYTUCJAMI
Jej celem jest:
Rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci.
Satysfakcja z wykonanej pracy w postaci podziękowań, wyróżnień i nagród.
Kształtowanie postaw społecznie pożądanych.
Kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci.
Urozmaicenie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
Poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracą na rzecz dzieci.
Zaangażowanie w życie społeczne środowiska lokalnego.
Nasze przedszkole współpracuje z:
Urzędem Miasta, udział w gminnych akcjach i konkursach, np. "Odprowadzam sam".
Policją i Strażą Miejską,
Szkołą Podstawową nr 51 i nr 18 oraz III LO w Gdyni
Przedszkolem nr 25 w Gdyni
Placówkami przedszkolnymi i szkolnymi w Polsce (udział w ogólnopolskich i międzyprzeszkolnych konkursach plastycznych).
Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 3.
Młodzieżowym Domem Kultury.
Centrum Filmowym.
Instytutem Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Stowarzyszeniem Hospicjum im. św. Wawrzyńca.
Radą Dzielnicy Kamienna Góra.
Klubem Marynarki Wojennej „Riwiera“.
Miejską Biblioteką Publiczną.
Księgarnią Rodzinną Szymelka.
Caritasem przy Parafii Wojskowej.
Konsulatem Kultury.
Schroniskiem dla zwierząt w Ciapkowie.
PROMOCJA PRZEDSZKOLA
Nasza instytucja podejmuje różnorodne działania, których celem jest promocja przedszkola. Efektem tego jest postrzeganie nas jako placówki sprostającej potrzebom i wymaganiom rodziców, ich dzieci oraz środowiska. Działania promocyjne obejmują:
Ukazywanie życzliwej postawy przez wszystkich pracowników przedszkola w stosunku do klientów.
Dbanie o pozytywną opinię placówki w środowisku lokalnym.
Udział dzieci w miejskich i ogólnopolskich konkursach.
Prowadzenie kroniki przedszkolnej.
Wdrażanie innowacji pedagogicznych.
Dobrze wyposażone sale przedszkolne.
Prowadzenie strony internetowej placówki.
Zabieganie o notatki prasowe dotyczące istotnych wydarzeń z życia przedszkola.
Prezentacja wydarzeń mających miejsce w przedszkolu na stronie internetowej.
Dbanie o wizerunek placówki wewnątrz i na zewnątrz budynku.
DALSZA PRACA NAD NASZĄ KONCEPCJĄ I JEJ EWALUACJĄ
Za ewaluację koncepcji odpowiedzialny jest zespół nauczycieli ds. ewaluacji wraz z Dyrektorem, który prezentuje wyniki Radzie Pedagogicznej.
Zmiany w tekście będą nanoszone w obecności całego zespołu pedagogicznego.
Każdy pracownik placówki zna koncepcję.
Raz w roku podjęta będzie dyskusja w celu ewentualnych poprawek i wprowadzenia koniecznych zmian.
Po zakończeniu każdego roku: weryfikacja realizacji celów, wprowadzenie koniecznych zmian, ocena stopnia zaangażowania pracowników w realizację.
Po zakończeniu realizacji całej koncepcji: ocena efektów jej realizacji, wnioski niezbędne do planowania pracy w kolejnych latach, ocena stopnia zaangażowania osób za nią odpowiedzialnych.
Rodzice zapoznają się z koncepcją poprzez stronę internetową. Mają prawo do wyrażania własnych opinii i wnioskowania o jej zmianę.
PRIORYTETY DALSZEJ PRACY PLACÓWKI NA LATA 2022-2025
Misją naszej placówki jest zapewnienie wszystkim wychowankom przede wszystkim: bezpieczeństwa, akceptacji, wielowymiarowego rozwoju oraz uznanie praw i autonomii dziecka.
Budowanie skutecznego systemu współpracy z opiekunami, aby ujednolicić oddziaływania wychowawcze.
Promocja zdrowia i wyrabianie świadomości ekologicznej.
Rozwijanie sprawności ruchowej dziecka jako warunku jego wszechstronnego rozwoju.
Rozwijanie postawy czytelniczej u dzieci.
Rozwijanie umiejętności matematycznych.
Kształtowanie procesów społeczno-moralnych oraz umiejętności współżycia w grupie.
Dostrzeganie u dzieci zdolności, talentów i wspieranie ich w rozwoju.
Podnoszenie przez kadrę pedagogiczną kwalifikacji zawodowych i nabywania dodatkowych umiejętności.
Kontynuowanie i rozszerzanie współpracy z innymi placówkami w celu promowania placówki oraz wymiany doświadczeń na temat pracy z dzieckiem.
Kontynuowanie i rozszerzanie udziału w konkursach ogólnopolskich, kampaniach społecznych i akacjach charytatywnych.
81-384 Gdynia
Ignacego Krasickiego 4