Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

II Rybki

 

ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA GRUDZIEŃ

 

WAŻNE WYDARZENIA:

2.12- ostatni w tym roku TEATRZYK W PRZEDSZKOLU, ok. godz.9

6.12- MIKOŁAJKI  wizyta Mikołaja w przedszkolu, po obiedzie wyjście do teatru na przedstawienie pt. KRÓLOWA ŚNIEGU O GODZ.12.30

17.12- SPOTKANIE PRZY CHOINCE - występ dzieci połączony z warsztatami plastycznymi, zapraszamy Rodziców na godz. 15.30

KRĘGI TEMATYCZNE:

  1. W TEATRZE
  2. KUCHENNE CIEKAWOSTKI
  3. ŚWIĘTA ZA PASEM
  4. KROK W NOWY ROK

CELE OGÓLNE:

OBSZAR FIZYCZNY

  • Zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznawaniu własnego ciała i otaczającego świata
  • Zapoznanie z piramidą żywienia i rozwijanie świadomości żywieniowej dzieci, poznanie właściwych nawyków żywieniowych
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole
  • Zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów

OBSZAR EMOCJONALNY

  • Zachęcanie do podejmowania zabaw z nazywaniem, rozpoznawaniem i naśladowaniem emocji
  • Zachęcenie do wypowiadania się na temat swoich upodobań i odczuć
  • Tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego
  • Rozwijanie poczucia humoru poprzez zachęcanie do tworzenia własnych żartów językowych

OBSZAR SPOŁECZNY

  • Poznanie zasad kulturalnego zachowania się w teatrze
  • stwarzanie okazji do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnych zabaw
  • poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych
  • wdrażanie do punktualności

OBSZAR POZNAWCZY

  • Rozwijanie wyobraźni poprzez zabawy teatralne, naśladowcze, dramowe, improwizacje ruchowe i wcielanie się w rolę
  • Rozwijanie słownictwa związanego z teatrem
  • Doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami produktów spożywczych oraz ich właściwości
  • Zapoznanie z zawodem kucharza
  • Podejmowanie praktycznych czynności kulinarnych, zachęcanie do podejmowania zadań z gotowaniem
  • Zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań
  • Stwarzanie możliwości do poznania pojęć związanych z upływem czasu
  • Zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu
  • Poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia i miesięcy
  • Podejmowanie zabaw z liczeniem i wykorzystaniem liczebników porządkowych
  • Rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy językowe

WIERSZYK NA GRUDZIEŃ

" BIAŁE SNY" D.GELLNER

Ty i ja, ja i ty

mamy zimą białe sny.

Białe drogi nam się śnią,

biały ogród, biały dom,

a w tym domu okno złote.

Zajrzyj tam, gdy masz ochotę.

Na choince światła płoną

w tym zimowym białym domu

i kolęda w śnieżnych tiulach

do choinki się przytula.

A wysoko , nad drzewami

lecą kartki z życzeniami.

Sypią się na biały dach

i wirują w naszych snach.

 

Piosenka „Mikołaj jedzie samochodem”
1.Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Ref.Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
2.Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Ref.Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj.

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE NA MIESIĄC LISTOPAD

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Bezpieczni i rozważni

2. Polska – nasza Ojczyzna

3. Preludium deszczowe

4. Rozpoznajemy emocje

 

 

WAŻNE DNI

 

  • 08.11 - Pasowanie w Akwarium Gdyńskim 
  • 08.11 - Święto Niepodległości

  • 25.11 - Dzień Misia

 

 

 

Cele ogólne:

 

OBSZAR FIZYCZNY

uczestniczenie w prostych zabawach konstrukcyjnych

uczestniczenie w zabawach ruchowych

doskonalenie sprawności manualnej

inicjowanie zabaw konstrukcyjnych

zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku

budowanie obrazu własnego „ja”

rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji

poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami

wyrażanie emocji za pomocą mimiki

rozpoznawanie emocji osób na zdjęciach

przedstawianie swoich emocji i uczuć poprzez udział w różnych zabawach

 

OBSZAR EMOCJONALNY

spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw

podejmowanie prób samodzielnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach

rozróżnianie pojęć dobra i zła

nazywanie uczuć kojarzących się z rodziną

 

OBSZAR SPOŁECZNY

kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy

przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych

wdrażanie do przestrzegania norm i zasad dotyczących zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej

uczenie się, komu można podawać informacje o sobie i swojej rodzinie

uczenie się właściwego zachowania w określonych miejscach i sytuacjach oraz stosowania obowiązujących nakazów i zakazów

doskonalenie umiejętności współpracy z innymi

 

OBSZAR POZNAWCZY

wzbogacanie wiedzy na temat bezpieczeństwa w domu, w przedszkolu, na ulicy

rozwiązywanie zagadek

doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach na bliskie tematy

wzbogacanie słownictwa związanego z bezpieczeństwem

śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem

zapoznanie z numerem alarmowym

uczestniczenie w scenkach dramowych

zapoznanie z pojęciem i budową drzewa genealogicznego

rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych członków rodziny

obcowanie ze sztuką

rozumienie znaczenia pojęcia „czas wolny”

utrwalenie nazwy swojego miasta i adresu zamieszkania

poznanie najważniejszych informacji na temat Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska

utrwalenie świadomości bycia Polakiem

poznanie hymnu i symboli Polski

przypominanie i utrwalenie swojego adresu zamieszkania

rozpoznawanie różnych domów (blok, dom jednorodzinny, kamienica)

słuchanie utworów literackich w skupieniu i z uwagą

uczestniczenie w zabawach plastycznych

przeliczanie w dostępnym zakresie

klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy

branie udziału w eksperymentach

nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych

zdobywanie wiedzy na temat deszczu

nazywanie różnych rodzajów deszczu

uwrażliwianie się na różne elementy muzyki

nazywanie różnych rodzajów butów i rozpoznawanie ich przeznaczenia

nabywanie umiejętności doboru ubrań odpowiednio do pory roku

nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni

śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem

nazywanie poszczególnych części ciała

rozumienie znaczenia pojęcia „marzenia”

 

 

PIOSENKA "SAMOCHODY"

 

1.Po ulicy, w obie strony
jadą szybko samochody,
głośno trąbią i skręcają,
bo zielone światło mają.
Ref. Wolniej, proszę! Hola! Hola!
Właśnie idę do przedszkola!


2. Roześmiane autobusy
wszystkim robić chcą psikusy,
burczą, warczą i mrugają,
na wycieczkę zapraszają.
Ref. Wolniej, proszę…

 

WIERSZ "Jeż" Michał Jankowiak

Tupie w trawie jakiś zwierz,

Toż to drepcze mały jeż,

Gdy się zbliżysz stroszy igły,

Nie da się pogłaskać nigdy.

Chodź do mnie jeżyku mały,

Nie bądź taki spięty cały,

Dam ci gruszkę, jabłek sześć,

Byś na grzbiecie miał co nieść

 

Konsultacje rodziców z nauczycielem na temat swojego dziecka, po wcześniejszym zapisaniu się u nauczyciela odbywają się w każdą I i II  środę miesiąca ,

w godzinach od 12.00 do 13.00.

Data dodania: 2021-11-12 05:01:38
Data edycji: 2024-12-01 09:46:19
Ilość wyświetleń: 1556
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej