81-384 Gdynia
Ignacego Krasickiego 4
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA GRUDZIEŃ
WAŻNE WYDARZENIA:
2.12- ostatni w tym roku TEATRZYK W PRZEDSZKOLU, ok. godz.9
6.12- MIKOŁAJKI wizyta Mikołaja w przedszkolu, po obiedzie wyjście do teatru na przedstawienie pt. KRÓLOWA ŚNIEGU O GODZ.12.30
17.12- SPOTKANIE PRZY CHOINCE - występ dzieci połączony z warsztatami plastycznymi, zapraszamy Rodziców na godz. 15.30
KRĘGI TEMATYCZNE:
CELE OGÓLNE:
OBSZAR FIZYCZNY
OBSZAR EMOCJONALNY
OBSZAR SPOŁECZNY
OBSZAR POZNAWCZY
WIERSZYK NA GRUDZIEŃ
" BIAŁE SNY" D.GELLNER
Ty i ja, ja i ty
mamy zimą białe sny.
Białe drogi nam się śnią,
biały ogród, biały dom,
a w tym domu okno złote.
Zajrzyj tam, gdy masz ochotę.
Na choince światła płoną
w tym zimowym białym domu
i kolęda w śnieżnych tiulach
do choinki się przytula.
A wysoko , nad drzewami
lecą kartki z życzeniami.
Sypią się na biały dach
i wirują w naszych snach.
Piosenka „Mikołaj jedzie samochodem”
1.Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Ref.Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
2.Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Ref.Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE NA MIESIĄC LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
1. Bezpieczni i rozważni
2. Polska – nasza Ojczyzna
3. Preludium deszczowe
4. Rozpoznajemy emocje
WAŻNE DNI
08.11 - Święto Niepodległości
25.11 - Dzień Misia
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w prostych zabawach konstrukcyjnych
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
•doskonalenie sprawności manualnej
• inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
• zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku
• budowanie obrazu własnego „ja”
• rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji
• poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
• wyrażanie emocji za pomocą mimiki
• rozpoznawanie emocji osób na zdjęciach
• przedstawianie swoich emocji i uczuć poprzez udział w różnych zabawach
OBSZAR EMOCJONALNY
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
• podejmowanie prób samodzielnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
• rozróżnianie pojęć dobra i zła
• nazywanie uczuć kojarzących się z rodziną
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
• przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych
• wdrażanie do przestrzegania norm i zasad dotyczących zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej
• uczenie się, komu można podawać informacje o sobie i swojej rodzinie
• uczenie się właściwego zachowania w określonych miejscach i sytuacjach oraz stosowania obowiązujących nakazów i zakazów
• doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
OBSZAR POZNAWCZY
• wzbogacanie wiedzy na temat bezpieczeństwa w domu, w przedszkolu, na ulicy
• rozwiązywanie zagadek
• doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach na bliskie tematy
• wzbogacanie słownictwa związanego z bezpieczeństwem
• śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
• zapoznanie z numerem alarmowym
• uczestniczenie w scenkach dramowych
• zapoznanie z pojęciem i budową drzewa genealogicznego
• rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych członków rodziny
• obcowanie ze sztuką
• rozumienie znaczenia pojęcia „czas wolny”
• utrwalenie nazwy swojego miasta i adresu zamieszkania
• poznanie najważniejszych informacji na temat Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska
• utrwalenie świadomości bycia Polakiem
• poznanie hymnu i symboli Polski
• przypominanie i utrwalenie swojego adresu zamieszkania
• rozpoznawanie różnych domów (blok, dom jednorodzinny, kamienica)
• słuchanie utworów literackich w skupieniu i z uwagą
• uczestniczenie w zabawach plastycznych
• przeliczanie w dostępnym zakresie
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy
• branie udziału w eksperymentach
• nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych
• zdobywanie wiedzy na temat deszczu
• nazywanie różnych rodzajów deszczu
• uwrażliwianie się na różne elementy muzyki
• nazywanie różnych rodzajów butów i rozpoznawanie ich przeznaczenia
• nabywanie umiejętności doboru ubrań odpowiednio do pory roku
• nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
• śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
• nazywanie poszczególnych części ciała
• rozumienie znaczenia pojęcia „marzenia”
PIOSENKA "SAMOCHODY"
1.Po ulicy, w obie strony
jadą szybko samochody,
głośno trąbią i skręcają,
bo zielone światło mają.
Ref. Wolniej, proszę! Hola! Hola!
Właśnie idę do przedszkola!
2. Roześmiane autobusy
wszystkim robić chcą psikusy,
burczą, warczą i mrugają,
na wycieczkę zapraszają.
Ref. Wolniej, proszę…
WIERSZ "Jeż" Michał Jankowiak
Tupie w trawie jakiś zwierz,
Toż to drepcze mały jeż,
Gdy się zbliżysz stroszy igły,
Nie da się pogłaskać nigdy.
Chodź do mnie jeżyku mały,
Nie bądź taki spięty cały,
Dam ci gruszkę, jabłek sześć,
Byś na grzbiecie miał co nieść
Konsultacje rodziców z nauczycielem na temat swojego dziecka, po wcześniejszym zapisaniu się u nauczyciela odbywają się w każdą I i II środę miesiąca ,
w godzinach od 12.00 do 13.00.
81-384 Gdynia
Ignacego Krasickiego 4