Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

III Delfinki

III Delfinki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA GRUDZIEŃ

 

CIEKAWE DNI:

2.12- TEATRZYK W PRZEDSZKOLU

6.12- MIKOŁAJKI, WIZYTA MIKOŁAJA W PRZEDSZKOLU, WYJŚCIE NA PRZEDSTAWIENIE TEATRALNE PT." KRÓLOWA ŚNIEGU",NA GODZ.12.30 ( TEATR GOMBROWICZA, PRZY UL.BEMA)

17.12- SPOTKANIE PRZY CHOINCE - WYSTĘP DZIECI POŁĄCZONY Z WARSZTATAMI PLATYCZNYMI,O GODZ. 15.30, SERDECZNIE ZAPRASZAMY RODZICÓW

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 

Tydzień I. Czyńmy dobro

  • kształtowanie umiejętności reagowania na potrzeby innych osób, zapoznanie z pojęciem bezinteresownego pomagania innym, kształtowanie empatii, życzliwości i troski o innych, doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad bezpiecznej i zgodnej zabawy
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „y, Y”, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
  • doskonalenie umiejętności porównywania wielkości, rozwijanie umiejętności klasyfikowania obiektów, zapoznanie z pojęciami związanymi z wielkością: duży, mały, większy, mniejszy, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • kształtowanie umiejętności obserwowania i opisywania przyrody, rozwijanie zainteresowania naturą, zachęcanie do poznawania ciekawostek dotyczących Laponii, kształtowanie postawy szacunku do przyrody, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
  • utrwalenie znajomości piosenki, doskonalenie umiejętności koncentracji i logicznego myślenia podczas wykonywania prostych prac technicznych, rozwijanie zdolności manualnych i kreatywności, kształtowanie satysfakcji z wykonanej pracy

 

Tydzień II. Odczytaj wiadomość

  • rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi niewerbalnie, kształtowanie umiejętności odczytywania i wyrażania emocji, budowanie postawy akceptacji, rozwijanie umiejętności współpracy
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „k, K”, doskonalenie słuchu fonematycznego, zapoznanie ze sposobami komunikacji na odległość, wprowadzenie do poznania zasad obowiązujących podczas wysyłania wiadomości
  • wprowadzenie podstawowych pojęć matematycznych związanych z kupowaniem znaczków (liczba, cena, monety, banknoty), rozwijanie umiejętności liczenia, kształtowanie umiejętności kodowania, kształtowanie umiejętności społecznych w sytuacjach oficjalnych
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozumienia sposobów komunikowania się zwierząt z ludźmi, rozwijanie słownictwa związanego z komunikacją zwierząt, ćwiczenie słuchu, kształtowanie zdolności dostrzegania emocji u zwierząt, uświadamianie konieczności respektowania praw zwierząt
  • rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie poczucia estetyki, rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie

Tydzień III Święta za pasem

  • kształtowanie postawy szacunku wobec tradycji świątecznych, kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej, ćwiczenie zgodnej i bezpiecznej zabawy w grupie
  • kształtowanie umiejętności składania życzeń, zapoznanie z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami, budowanie więzi rodzinnych
  • rozwijanie umiejętności przeliczania potraw i osób przy stole, zapoznanie z prawidłowym sposobem nakrycia stołu, kształtowanie umiejętności zapamiętywania, rozwijanie umiejętności współpracy i dzielenia się z innymi
  • zapoznanie z różnymi rodzajami drzew iglastych, doskonalenie umiejętności obserwacji drzew iglastych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, kształtowanie empatii wobec przyrody
  • zapoznanie z kolędą, ćwiczenie motoryki małej podczas tworzenia ozdób świątecznych, budowanie poczucia wspólnoty, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie

    Tydzień IV. Zimowe zabawy

    • kształtowanie odporności emocjonalnej, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, kształtowanie umiejętności dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
    • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych sportów zimowych oraz sprzętu potrzebnego do ich uprawiania, zapoznanie z zasadami bezpiecznego uprawiania sportów zimowych, zachęcanie do aktywności fizycznej
    • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia
    • kształtowanie wrażliwości na piękno zimowego krajobrazu, zapoznanie z zależnościami w świecie przyrody, zachęcanie do eksperymentowania i wnioskowania, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole, budowanie atmosfery radosnej zabawy
    • rozwijanie wrażliwości sensorycznej podczas zabaw z lodem, zapoznanie z życiem ludzi zamieszkujących w kręgu polarnym, rozwijanie poczucia muzycznego pulsu, orientacji w przestrzeni, uwrażliwienie na formę utworu, budowanie poczucia satysfakcji i radości z samodzielnego poszerzania wiedzy na zadany temat

PIOSENKA NA GRUDZIEŃ

We wish you a merry ChristmasWe wish you a merry ChristmasWe wish you a merry ChristmasAnd a happy new year
We wish you a merry ChristmasWe wish you a merry ChristmasWe wish you a merry ChristmasAnd a happy new year

 

KOnsultacje indywidualne z nauczycielkami odbywają się w pierwszy i drugi poniedziałek miesiąca w godz. 12-13 , po wcześniejszym zgłoszeniu u nauczycielek grupy

 

 

PIOSENKA : MY DELFINY
 
Co ty o nas wiedzieć chceszCo naprawdę o nas wieszKażdy z nas imię maTak jak ty całkiem tak.
 
Gdy pod wodą słychać gwizdTo gadamy właśnie myRadio Delfin nam graPodwodny słucha go świat.
 
My delfiny , my delfiny, my delfiny mamy głos...
 
Gdy na morzu zgubisz sięDelfin uratuje cięRadar prowadzi goPośród podwodnych łąk
Zapamiętaj to nie żart
Każdy delfin to twój bratRadio Delfin nam graPodwodny słucha go świat
 
My delfiny my delfiny my delfiny mamy głos
Data dodania: 2021-11-12 05:01:51
Data edycji: 2024-12-01 09:42:58
Ilość wyświetleń: 1217
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej