Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

IV Wilki Morskie

IV Wilki Morskie

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY I OPIEKUŃCZY

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

Kręgi tematyczne:

  1. Zabawy w teatr.
  2. Kulinarne ciekawostki.
  3. Magia świąt.
  4. Zegary i kalendarze.

 

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie nawyku aktywnego spędzania czasu na powietrzu
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych
  • doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
  • kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia
  • wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyku sprzątania po posiłku
  • wdrażanie do konstruowania, majsterkowania, budowania
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków z użyciem sztućców
  • doskonalenie czynności typu sprzątanie, wycinanie, klejenie, rysowanie, kreślenie, malowanie, posługiwanie się nożyczkami, kredkami, ołówkiem, pędzlem
  • kształtowanie wrażliwości wielozmysłowej
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalania właściwego kierunku kreślenia

 

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – pantomimy, zabawy, pracy z tekstem literackim
  • wzmacnianie poczucia więzi z rówieśnikami poprzez udział w zabawach teatralnych
  • doskonalenie umiejętności śmiałego prezentowania własnych umiejętności na forum grupy
  • kształtowanie zrozumienia, że nie trzeba być pierwszym i najlepszym w każdej dziedzinie
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji pojawiających się w sytuacjach przygotowania do świąt i świętowania
  • doskonalenie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacjach współpracy i współzawodnictwa
  • kształtowanie świadomości, że różne osoby w tej samej sytuacji mogą mieć różne odczucia
  • kształtowanie postawy troski wobec zwierząt

 

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do zachowań dostosowanych do miejsca i otoczenia
  • budowanie zespołu poprzez stawianie wspólnych celów, dążenie do ich osiągnięcia przez zespołowe planowanie, realizowanie zabaw, zadań i przedsięwzięć oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg aktywności i jej efekt końcowy
  • kształtowanie świadomości, że w komunikacji międzyludzkiej najważniejsza jest chęć porozumienia
  • wdrażanie do odczytywania znaków pozawerbalnych: słuchowych, wzrokowych, dotykowych oraz do wykorzystywania ich w komunikacji
  • wdrażanie do stosowania form grzecznościowych adekwatnych do sytuacji
  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny
  • zachęcanie do działań służących osiągnięciu wspólnego celu przez zespołowe planowanie, realizowanie zadań oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy
  • doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem
  • wdrażanie w działania związane z obchodzeniem świąt i uroczystości
  • kształtowanie rozumienia wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie
  • kształtowanie zrozumienia, że koleżeństwo polega również na pomaganiu w trudnych chwilach
  • kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielania wsparcia słabszym i potrzebującym pomocy
  • kształtowanie postawy szacunku wobec osób wykonujących prace porządkowe
  • kształtowanie umiejętności składania życzeń, w tym życzeń w formie wysyłanych kart
  • kształtowanie znajomości adresu zamieszkania i umiejętności posługiwania się nim

 

 

 

 

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści
  • zachęcanie do kontroli poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym oraz do podejmowania prób samodzielnego korygowania błędów
  • doskonalenie umiejętności właściwego intonowania wypowiedzi
  • kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
  • kształtowanie umiejętności wyszukiwania rymów i tworzenia krótkich rymowanek, wyliczanek i wierszy
  • zachęcanie do tworzenia ilustracji dźwiękowych do wybranych opowiadań, zabaw teatralnych
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania rebusów obrazkowo-literowych
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „y”, „Y”
  • kształtowanie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi i dostrzegania ich znaczenia
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania z użyciem zbiorów zastępczych i symboli matematycznych
  • doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
  • kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, „siedem”, poznanie cyfry 6 i 7
  • poznanie znaków: „+”, „=”, układanie i odczytywanie zapisów matematycznych
  • zapoznanie ze sposobami mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarów (stoper, zegar: słoneczny, elektroniczny, piaskowy, tarczowy, wahadłowy), porównywanie czasu wykonywania różnych czynności
  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia
  • kształtowanie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce, rozróżniania strony lewej i prawej
  • kształtowanie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów oraz dokonywania pomiarów długości
  • doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji oraz wiedzy o świecie
  • doskonalenie postawy zainteresowania czytaniem
  • kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących świąt Bożego Narodzenia poprzez śpiewanie piosenek, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczną, techniczną

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5.,6., 7., 8.

 

 

 

 

PIOSEKA – Najłatwiejsze ciasto w świecie.

 

  1. Szklankę mąki, cukru szklankę,

zaraz wsypię do miseczki,

potem proszku do pieczenia,

dodam jeszcze dwie łyżeczki.

I dwa jajka, i na koniec

roztopionej margaryny,

i zamieszam tylko tyle,

by się rzeczy połączyły.

 

Ref. Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak.

Nic a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak.

Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak.

Nawet gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

 

  1. Teraz śliwki poukładam,

w natłuszczonej tortownicy,

włożę ciasto, i do pieca

na około poł godziny.

A gdy będzie już gotowe –

znaczy chrupkie i rumiane,

to zaproszę koleżanki,

babcię, dziadka, tatę, mamę.

 

Ref. Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak.

Nic a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak.

Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak.

Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

bis

 

WIERSZ – ZEGAROWY SKRZAT

 

W tym zegarze już od lat

zegarowy mieszka skrzat.

Skrzynkę z narzędziami ma

i naprawia, co się da.

Z kół zębatych zetrze brud,

lub wskazówki popchnie w przód.

I kukułce co i raz

mówi: „Już zakukać czas!”

Zapytacie, skąd to wiem?

Miałem kiedyś taki sen,

że ten stary zegar nasz

przestał nagle mierzyć czas.

Stanął, zamilkł, zdechł i siadł.

Wtedy wybiegł z niego skrzat.

Co sił w nogach skrzacich gnał,

gdzie telefon w kuchni stał

I w uśmiechu zmarszczył nos

zegarynki słysząc głos.

A gdy świtu nadszedł brzask,

zbudził mnie kukułki wrzask,

co się niósł na cały dom.

Kto naprawił, jak nie on?

Marcin Przewoźniak

 

 

 

 

 

 

Konsultacje rodziców z nauczycielem na temat swojego dziecka, po wcześniejszym zapisaniu się u nauczyciela odbywają się w każdą I i II  środę miesiąca ,

w godzinach od 12.00 do 13.00.

 

 

 

 

 

Data dodania: 2021-11-12 05:02:29
Data edycji: 2024-12-03 13:11:44
Ilość wyświetleń: 1190
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej